Generic filters
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

دریافتی پرستاران بیمارستانهای دولتی باید به خصوصی نزدیک شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید برلزوم توجه به فوق العاده خاص مناسب گفت: باید دریافتی پرستاران در بیمارستان های دولتی به بیمارستان های خصوصی نزدیک شود.

به گزارش ساعت سلامـت، سیدمرتضی خاتمی در مورد وضعیت پرستاران، گفت: پرستاران در کنار کادر پزشکی فشار زیادی تحمل می کنند و شاهد اوج تلاش های آنان در شرایط کرونا بودیم و همه ما مدیون تلاش آنها هستیم در این رابطه برای افزایش بهره وری، جلب رضایت و ماندگاری این قشر، باید فوق العاده خاص و ارائه سایر امکانات رفاهی و معیشتی مدنظر قرار گیرد و با جذب نیرو و متناسب سازی شیفت ها و ایجاد آرامش، به انتقال این آرامش به بیماران کمک کرد.

وی افزود: در کنار توجه به فوق العاده خاص مناسب، باید دریافتی پرستاران در بیمارستان های دولتی به بیمارستان های خصوصی نزدیک شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: ضمن احتساب دوران تحصیل در سوابق باید شرایط بازنشستگی در همه بخش ها از جمله دانشگاه ها با تامین اجتماعی همسان و همتراز و عدالت در بازنشستگی برقرار شود و ضروری است این موارد در سیاست های کلان مجلس و دولت لحاظ شود؛ کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای تحقق این موارد تلاش هایی داشته و همچنان به تلاش خود ادامه می دهد.

وی ادامه داد: مجلس و دولت به درستی دنبال کاهش هزینه درمان مردم هستند، ادامه داد: البته این کاهش هزینه نباید از جیب کادر درمان از جمله پرستاران تامین شود.

خاتمی افزود: دولت باید عهده دار کاهش هزینه های درمان باشد؛ جذب نیروی جدید به منظور کاهش فشار کاری پرستاران و ترمیم حقوق و ارائه امکانات رفاهی به آنها از خروج از خدمت و مهاجرت این قشر زحمت کش جلوگیری کرده و افزایش کیفیت خدمات را در پی دارد البته مشکل عدم وجود داوطلب در سامانه طرح نیروی انسانی برای گذراندن طرح نیز با ایجاد انگیزه برای تحصیل در رشته پرستاری مرتفع خواهد شد.

وی یادآور شد: کمبود پرستار و عدم تامین معیشت و امکانات، فرآیند درمان را دچار مشکل می کند بنابراین نیاز است در اسرع وقت در این زمینه تصمیمات اساسی اتخاذ و اقدامات لازم صورت گیرد.

خبرنگار: الهام عبادتی

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها