Generic filters
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

خدمات پرستاری زیر پوشش بیمه می رود

سید جلیل میر محمدی نماینده مجلس

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اعلام کرد: خدمات پرستاری به زودی زیر پوشش بیمه می رود و این گامی رو به جلو در حوزه پرستاری است.

به گزارش ساعت سلامت، سیدجلیل میرمحمدی میبدی افزود: مجلس طی ۳ سال گذشته گام‌های جدی را در حوزه پرستاری برداشت و پیگیری اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری مصوب سال ۱۳۸۶ که اجرای آن تا سال ۱۴۰۱ معطل مانده بود را با توجه به تاکیدات و رهبر معظم انقلاب در دستور کار قرار داد.

وی ادامه داد: بر همین اساس ۵ هزار میلیارد تومان در بودجه سال گذشته برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری پیش بینی کردیم که البته بیش از 3.5 هزار میلیارد تومان آن تخصیص پیدا نکرد که در این رابطه گلایه داریم زیرا باید به صورت 100 د صد تخصیص می‌ یافت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان افزود: اجرای این قانون با نقطه ضعف‌هایی همراه بود و این امری طبیعی است زیرا اجرای طرح هایی در حد گستره ملی بدون نقطه ضعف نخواهد بود.

وی ادامه داد: در سال جاری هم اتفاق شیرینی افتاد و برای خدمات پرستاری ضریب تعیین شد به گونه ای که به عنوان مثال ضریب برای پرستاران بخش جراحی، داخلی، چشم و آی سی یو یکسان است اما تعداد ضریب متفاوت خواهد بود.

میرمحمدی یادآور شد: اقدام دیگری که در این حوزه در حال پیگیری است و هر چه زودتر نهایی خواهد شد بحث زیر پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات پرستاری است که این گام بسیار خوب رو به جلویی است.

وی افزود: همچنین افزایش 20 درصدی ظرفیت آموزش پرستاری و افزایش ظرفیت پذیرش مراکز آموزشی با پیگیری های صورت گرفته اتفاق خواهد افتاد. در سال جاری 10 هزار پرستار جدید در مجموعه دانشکده ها در حال تربیت هستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: افزایش جذب نیروی پرستاری با استفاده از ظرفیت سازمان اداری و استخدامی کشور هم در دستور کار است و در سال جاری 18 هزار نفر در آزمون استخدامی جذب خواهیم کرد.

وی گفت: به رغم اینکه در دو سال گذشته 40 هزار پرستار جذب شده اما هنوز کمبودها رفع نشده و امیدواریم با افزایش ظرفیت و مجوزها بخش قابل توجهی از کمبود پرستار در مراکز دولتی رفع شود.

به گزارش ساعت سلامت، ادعای عضو کمیسیون بهداشت و درمان درباره استخدام 18 هزار پرستار با گفته های وزیر بهداشت مبنی بر استخدام 12 هزار پرستار در این وزارتخانه مطابفت ندارد.

در مراسم روز پرستار چه گذشت

پرستاران ایام کرونا بدون آزمون استخدام شوند

پرستاران بهانه‌ای برای جشن ندارند

پرستاران به علت بی‌مهری در حقشان ترک وطن می‌کنند

۱۵ درصد پرستاران ترک خدمت می‌کنند

اعتراض بی‌سابقه اعضای شورای عالی نظام پرستاری به عملکرد رئیس این سازمان

هوای تازه در نظام پرستاری

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها