Generic filters
معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت:

خدمات مشت و مال و حجامت به خارجی‌ها موجب اشتغالزایی و رونق اقتصادی می‌شود

معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: توسعه گردشگری طب ایرانی به مسافران خارجی موجب رونق اقتصادی و اشتغالزایی در کشور می شود و خدماتی مانند مشت و مال ایرانی، رگ گیری، بادکش، حجامت و فصد قابل ارائه به این گردشگران است.

به گزارش ساعت سلامت، دکتر سیدمهدی میرغضنفری، افزود: طب ایرانی یکی از غنی ترین، قدیمی ترین و منطقی ترین مکاتب طبی است که ریشه چند هزار ساله در فرهنگ و تمدن ایران زمین دارد.

وی گفت: با عرضه توانمندی های مکتب طب سنتی ایران به مردم سراسر دنیا و بهره مندی از تدابیر سلامت بخش آن، عملا شاهد صدور فرهنگ ایران زمین به سراسر دنیا خواهیم بود.

معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: تشخیص مزاج شخص و ارائه سبک زندگی مبتنی بر 6 اصل ضروری سلامتی در طب ایرانی با هدف اعتدال مزاج و رسیدن به سلامت بهینه، تشخیص وضعیت اخلاط چهارگانه بدن و پیشنهاد پرهیزها و دستورات غذایی و آشامیدنی برای تعدیل اخلاط از خدمات بسیار موثر طب سنتی ایران است.

میر غضنفری ادامه داد: علاوه بر آن ارائه درمان های دارویی ویژه با استفاده از داروهای مفرده یا مرکبه گیاهی، حیوانی یا معدنی مندرج در متون اصیل طب ایرانی و دارای مستندات علم روز که دارای کمترین عارضه و بیشترین اثربخشی هستند و انجام اقدامات کمک درمانی دستی مخصوص طب ایرانی همچون دلک (مشت و مال یا ماساژ ایرانی)، غمز (رگ گیری)، انواع بادکش های تخصصی، حجامت و فصد، برخی از خدمات قابل ارائه به گردشگران هستند.

وی گفت: در میان انواع مختلف گردشگری، گردشگری سلامت یکی از سودآورترین بخش های صنعت گردشگری در جهان است. به طوری که هر گردشگر سلامت تقریبا 3 برابر یک گردشگر عادی ارز وارد کشور می کند، این امر به ویژه برای کشورهایی مانند ایران که وابستگی زیادی به درآمد ناپایدار نفت دارد، اهمیت زیادی دارد.

میرغضنفری به اهمیت دیپلماسی سلامت در توسعه گردشگری طب ایرانی اشاره کرد و گفت: معرفی طب ایرانی به عنوان یک جاذبه گردشگری منحصر به فرد به سایر کشورها، تبادل دانش و تجربه با سایر کشورها در زمینه گردشگری طب ایرانی و جذب گردشگران سلامت از سایر کشورها، از جمله اقداماتی است که در این زمینه باید انجام شود.

وی گفت: برای توسعه این خدمات توجه به کیفیت خدمات از عوامل مهم در توسعه گردشگری طب ایرانی است. ارائه خدمات با کیفیت و استاندارد به گردشگران، آموزش و توانمندسازی فعالان حوزه گردشگری طب ایرانی، و نظارت بر عملکرد مراکز درمانی و اقامتگاه‌های مرتبط با طب ایرانی، از جمله اقداماتی است که باید برای ارتقای کیفیت خدمات انجام شود.

معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت ادامه داد: ارتقای زیرساخت ‌ها، تجهیز و نوسازی مراکز درمانی و اقامتگاه‌ های مرتبط با طب ایرانی، ایجاد مراکز جامع طب ایرانی در نقاط مختلف کشور، توسعه و تجهیز مراکز تحقیقاتی و آموزشی طب ایرانی از جمله اقداماتی است که در این زمینه باید در کشور انجام شود.

میر غضنفری گفت: برگزاری دوره‌ های آموزشی تخصصی برای پزشکان و فعالان حوزه گردشگری، برگزاری تورهای گردشگری تخصصی با محوریت طب ایرانی، ایجاد و توسعه وب ‌سایت ‌ها و پلتفرم‌ های آنلاین برای ارائه اطلاعات و خدمات مرتبط با گردشگری طب ایرانی، ارائه تسهیلات و مشوق‌های مالی به سرمایه‌ گذاران در حوزه گردشگری طب ایرانی نیز در این عرصه ضروری است.

وی ادامه داد: علاوه به این اقدامات تدوین قوانین و مقررات حمایتی از فعالان این حوزه و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ های مختلف دولتی مرتبط با گردشگری طب ایرانی از جمله راهکارهای توسعه گردشگری طب ایرانی است.

معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: با توسعه گردشگری طب ایرانی در حوزه سلامت، می توانیم شاهد رونق اقتصادی، اشتغال ‌زایی، ارتقای سلامت و کیفیت زندگی در کشور باشیم.

منبع: وبدا

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها