Generic filters
خبر خوش برای بازنشستگان

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از 20 شهریور با احکام جدید پرداخت می‌شود

میرهاشم موسوی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: احکام جدید بازنشستگان سایر سطوح ( به جز حداقل بگیران) با افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزار تومان صادر شده و پرداختی‌ها از ۲۰ شهریور با حکم اصلاحی انجام می‌شود.

به گزارش ساعت سلامت به نقل از ایرنا، میرهاشم موسوی اظهارداشت: این احکام اکنون در سایت سازمان تامین اجتماعی بارگذاری شده و حکم جدید قابل دریافت است.

پرداخت معوقات بازنشستگان از اول فروردین

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره تامین اعتبار پرداخت حقوق بازنشستگان نیز یادآور شد: منابع این پرداختی‌ها تامین شده است. معوقات نیز از اول فروردین ۱۴۰۱ تا شهریور؛ یعنی پنج ماه محاسبه می‌شود. برنامه‌ریزی صورت گرفته و نحوه پرداخت معوقات نیز در اسرع وقت اعلام می‌شود. 

وی با اشاره به دریافت سهام از دولت بابت تأدیه بدهی افزود: سهامی به منظور تأدیه بدهی سازمان تامین اجتماعی باید از دولت دریافت شود که در بودجه سازمانی نیز گنجانده شده است. بنابراین به محض ایجاد ساز و کاری جهت تامین نقدینگی از طریق این سهام برنامه‌ریزی برای پرداخت معوقات نیز انجام می‌شود.

موسوی عنوان کرد: روش‌های مختلفی نیز توسط جامعه بازنشستگان از طریق کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مطرح شده. و طی برنامه مشترک با این جمعیت، نحوه پرداخت‌ها اعلام می‌شود.

افزایش حقوق سایر سطوح تا ۳۸درصد به علاوه ۵۱۵ هزار تومان

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین درباره بازنشستگان سایر سطوح. توضیح داد: براساس مصوبه پیشین برای افزایش حقوق بازنشستگان. در بخش بازنشستگان حداقل‌بگیر ۵۷.۴ درصد افزایش مصوب شده بود. این اعتبار نیز محاسبه و در فیش حقوقی مستمری حداقل‌بگیران لحاظ و تا کنون توسط سازمان پرداخت شده است.

وی با اشاره به معوقات سه ماه اول ۱۴۰۱ ادامه داد: این اعتبارات از اول سال تاکنون. برای حداقل‌بگیران (یعنی ۵۷.۴ درصد) و نیز برای سایر سطوح (در مصوبه اول). تا سقف ۱۰ میلیون تومان یعنی ۱۰درصد افزایش پیش‌بینی شده بود.

موسوی گفت: برای حقوق بازنشستگان با سقف ۱۰ میلیون تومان به بالا نیز در سال جاری ۱۰ درصد افزایش به علاوه ۶۵۰ هزار تومان پیش‌بینی شده  است. این مبلغ برای بازنشستگان سایر سطوح یعنی تا سقف ۱۰ میلیون تومان حقوق و ۱۰ میلیون به اضافه ۶۵۰ هزارتومان، نیز در مصوبه جدید اصلاح شد.

وی تصریح کرد: به عبارت دیگر بازنشستگان به غیر از حداقل‌بگیران، «سایر سطوح» قلمداد می‌شوند. برای این گروه ۳۸ درصد افزایش به علاوه ۵۱۵ هزار تومان در حکم جدید تعیین شده است. مابه‌التفاوت این عدد با رقم قبلی از ماه جاری (۲۰ شهریورماه) پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکیدکرد: پرداخت‌ها براساس حروف الفبا از ۲۰ شهریور۱۴۰۱ انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها