Generic filters

آمار کشته‌های زلزله ترکیه و سوریه همچنان رو به افزایش است

زلزله

شمار جان باختگان زمین لرزه ترکیه به ۱۷ هزار و  ۴۰۶ نفر و در سوریه به ۳۳۱۷ نفر رسیده است. شمار زخمی ها نیز در سوریه به ۳۵۴۸ و در ترکیه به ۷۱ هزار ۸۰۶ نفر رسیده است. این آمار همچنان رو به افزایش است و اقدامات امدادرسانی و نجات افراد مانده در زیر آوار ادامه دارد.

به گزارش ساعت سلامت، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه «آفاد» پنجشنبه شب اعلام کرد که شمار جان باختگان زمین لرزه در این کشور به ۱۷ هزار و  ۴۰۶ نفر و مجروحان  ۷۱ هزار ۸۰۶ نفر افزایش یافته است.

شبکه خبری الجزیره نیز اعلام کرد، تا حدود ساعت ۲۳:۳۰ پنجشنبه شمار جانباختگان زلزله شدید روز دوشنبه در ترکیه به ۱۷ هزار و ۴۰۶ تن و در سوریه نیز به ۳۳۱۷ تن افزایش یافته است.

رابرت هولدن، مدیر واکنش به حوادث سازمان بهداشت هشدار داد: مردم زیادی در فضای باز زمستانی و در شرایط بدتر و وحشتناکی به سر می‌برند و از سازمانهای فعال در امور بشردوستانه خواست اطمینان حاصل کنند افرادی که از زلزله جان سالم به در برده‌اند، می‌توانند به زندگی ادامه دهند.

وی افزود که بازماندگان اکنون با مشکلات اساسی همچون تامین آب، سوخت، برق و امکانات اولیه زندگی روبرو هستند و گفت: ما در آستانه وقوع یک فاجعه ثانویه هستیم و اگر به همان سرعت مرحله جستجو و نجات اقدام نکنیم، ممکن است با آسیب دیدگانی به اندازه فاجعه اول روبرو شویم.

هولدن با تاکید بر اهمیت اطمینان از اینکه مردم عناصر اساسی برای زنده ماندن در دوره بعدی را دارند، گفت: موضوع تنها تمرکز بر عملیات جستجو و نجات نیست بلکه اطمینان از ادامه بقای مردم نیز ضروری است.

و مساحت متاثر از زلزله حدود ۱۱۰ هزار کیلومتر مربع است.

مسئولان و نیروهای امدادی در سوریه نیز اعلام کردند که آمار قربانیان زلزله ویرانگر در این کشور به ۳۱۰۰ تن افزایش یافته است.

با حال خبرگزاری آناتولی ترکیه در آخرین خبر خود به نقل از آژانس مدیریت سوانح و حوادث غیر مترقبه ترکیه اعلام کرد که شمار قربانیان زلزله در جنوب این کشور به ۱۲ هزار و ۳۹۱ نفر کشته و ۶۲ هزار و ۹۱۴ نفر زخمی رسیده است.

خبرگزاری رسمی سوریه  نیز به نقل از حسن الغباش وزیر بهداشت آمار دیگری را برای کشته های این زلزله اعلام کرد. بر اساس این گزارش تاکنون هزار و ۲۶۲ نفر در زلزله جان باخته و ۲ هزار و ۲۸۵ نفر دیگر زخمی شده اند که این آمار نهایی نیست.

به گزارش ایسنا، در مجموع تاکنون ۶۰ کشور تیم‌های امدادی خود را برای شرکت در عملیات امداد و نجات و توزیع کمک‌های اضطراری به ترکیه اعزام کرده‌اند.

امدادگران ایرانی نیز به ترکیه رفته اند و بر اساس گزارش ایسنا ۳ نفر را از زیر آوار زلزله ترکیه نجات دادند.

وضعیت در ترکیه بحرانی است. دولت این کشور یک هفته عزای عمومی اعلام کرده اما مردم این کشور از مدیریت بحران وامدادرسانی دولت ترکیه ناراضی هستند.

زلزله در ترکیه ساعت 4 و 17 دقیقه صبح دوشنبه به بزرگی 7.8 ریشتر رخ داد.. مرکز این زلزله شهر «پازارجیک» در استان قهرمان‌مرعش در جنوب ترکیه و و در عمق ۲۴.۱ زمین بوده است اما خسارات آن در شمال سوریه نیز بسیار گسترده است.

اداره حوادث غیرمترقبه ترکیه اعلام کرده که ۲۸۲۴ ساختمان در قهرمان مرعش فرو ریخته است. بیشترین تعداد کشته های این زلزله در ترکیه در شهرهای  قهرمان‌مرعش، غازی آنتپ، ختا، آدی یامان، دیاربکر، شانلی اورفا، کیلیس، آدانا، مالاطیا و عثمانیه گزارش شده است. در سوریه نیز بیشترین میزان کشته ها از لاذقیه، حلب، حماه و طرطوس بوده است.

این زلزله در مناطقی از لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر و حتی عربستان نیز احساس شده اما گزارشی از کشته و زخمی در این کشورها منتشر نشده است.

انفجار خط لوله گاز در ترکیه

خبرگزاری آناتولی نیز اعلام کرده است که بر اثر این زلزله، یک خط لوله گاز در نزدیکی شهر قهرمان‌ مرعش منفجر شده است. پس از وقوع زلزله، در برخی مناطق آتش سوزی رخ داده و آتش نشانان برای اطفای حریق به محل حادثه اعزام شدند.

تعداد کشته ها و مصدومان این حوادث رو به افزایش است و عملیات جست و جو و نجات ادامه دارد.

این زمین لرزه تا قاهره در مصر هم احساس شد و خاورمیانه را در زمستان سرد به وضعیتی اضطراری مواجه کرده است.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها