Generic filters

تندرستی

کرونا چه درسی به ایران داد؟

کرونا از روزهای اوج خود فاصله گرفته است. اکنون فرصتی است تا به عقب برگردیم و بر کرده خویش نظری کنیم، که چه بر ما گذشت.

جمعیت

بهمن پیک آنفلوانزا داریم/ ورود سویه جدید کرونا به ایران

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: حدود 10 تا 12 درصد موارد سرماخوردگی در کشور آنفلوانزاست و مثل هر سال انتظار افزایش نسبی آنفلوانزا را در بهمن داریم. سویه جدید کرونا به نام  JN1 نیز ممکن است به ایران آمده باشد اما موارد آن کم است.

سکته

مرگ سالانه حداقل 140 هزار نفر بر اثر بیماری‌های قلبی در ایران

بیماری‌‎های قلبی و عروقی مهمترین عامل مرگ ایرانیان است. وزارت بهداشت اعلام کرده 40 درصد موارد مرگ در ایران به علت این بیماری هاست و با توجه به آمار مرگ در ایران میزان فوتی‌های این بیماری سالانه دست کم 140 هزار نفر برآورد می‌شود.

زوال عقل

تاثیر منفی کلسترول خوب بر سلامت مغز

در حالی که می دانیم کلسترول خوب برای محافظت از قلب و عروق موثر است اما محققان اخیرا به نتیجه شگفت‌انگیزی دست یافته‌اند مبنی بر اینکه سطح بالای HDL (کلسترول خوب) می تواند برای سلامت مغز مضر باشد.

بوتاکس

خطر سکته مغزی و کوری بر اثر تزریق ژل و چربی

استاد پوست دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ضمن هشدار نسبت به یه عارضه‌های غیرقابل جبران تزریق چربی و ژل در صورت گفت: درصورت انجام این اعمال توسط افراد غیرمتخصص خطر کوری و یا حتی سکته‌های مغزی وجود دارد.

آرایش

2.1 میلیارد دلار لوازم آرایش قاچاق با سلامت مردم ایران چه می‌کند؟

بازار لوازم آرایشی در ایران با هیچ جای دنیا و با هیچ بازار دیگری حتی در ایران قابل مقایسه نیست. بازاری که به صورت سازمان یافته 90 درصد محصولات آن قاچاق یا تقلبی است. محصولاتی که با ترکیبات سمی انواع سرطان را در بین زنان و آرایشگران افزایش داده است.

آرایش

اکثر لوازم آرایشی خارجی در کشور تقلبی هستند

مدیر کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو نسبت به تقلبی بودن اکثر محصولات بهداشتی و آرایشی خارجی موجود در بازار هشدار داد و گفت: مصرف فرآورده‌های تقلبی از ضایعات پوستی تا کوری را برای مصرف کنندگان بدنبال دارد.

حجامت

هشدار وزارت بهداشت درباره عواقب جبران‌ناپذیر حجامت، فصد و زالودرمانی غیرمجاز

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت هشدار داد: مراکز غیر مجاز طب سنتی با سوء استفاده از جهل مردم و فقط برای کسب درآمد و شهرت بدون رعایت اصول علمی به انجام اعمال یداوی مانند حجامت، فصد و زالودرمانی اقدام می کنند.