Generic filters
دبیر انجمن پزشکان کودکان ایران:

اوتیسم و فلج مغزی زیر سه سال قابل درمان است

بازی کودک

دبیر اجرایی همایش علمی سالیانه انجمن پزشکان کودکان ایران درمان خودسرانه را موجب تهدید سلامت کودکان خواند و گفت: اوتیسم و فلج مغزی اگر زیر سه سال تشخیص داده شود قابل درمان است.

به گزارش ساعت سلامت، محمد زنوزی راد در همایش انجمن پزشکان ایران گفت: رشد غلط فرهنگ درمان خودسرانه سبب به خطر افتادن سلامت کودکان شده است و به خانواده ها توصیه می‌شود از این کار غیرعلمی پرهیز کنند.

وی ادامه داد: بیماریهای نوپدید و وزن کم کودکان هنگام تولد یکی از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم و راهکار آن راه اندازی کلینیک شیرخواران پرخطر است تا سلامت ریه، عصب شنوایی، بینایی، قلب و عروق و غیره بررسی شود.

وی افزود: از آنجا که رشد مغز کودکان تا سن سه سالگی اهمیت زیادی دارد و بسیاری از بیماری‌های مغزی مانند فلج مغزی و اوتیسم اگر زیر سه سالگی تشخیص داده شوند، قابل درمان است.

زنوزی راد با اشاره به شیوع چاقی در کودکان گفت: چاقی در کودکی زمینه ساز بسیاری از بیماریها از جمله دیابت، فشارخون بالا و آلزایمر در دوران بزرگسالی است.

دبیر انجمن پزشکان کودکان ایران با تاکید بر اهمیت تغذیه کودک با شیر مادرگفت: استفاده از شیرخشک باعث بروز اسهال می شود و حتی در دوران بزرگسالی مشکلات زیادی برای آنها ایجاد می‌کند.

زنوزی راد با اشاره به اهمیت تزریق واکسن‌های دوران کودکی از جمله پنوموکوک در کشور تصریح کرد: ضرورت دارد به جای پرداخت هزینه‌های سنگین به برخی از ملزومات پزشکی، این منابع در حوزه واکسن‌های ضروری برای کودکان در کشور سرمایه گذاری شود تا بروز بیماریها در آنها پیشگیری شود.

وی با اشاره به ضرورت راه اندازی دهکده سلامت در کشور، افزود: ایجاد این دهکده ها باعث می شود در حوزه پیشگیری بیشتر فعال بوده و منابع به این جهت سوق داده شود.

منیع: ایرنا

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

خرداد 1403
ش ی د س چ پ ج
12131415161718
19202122232425
26272829303101
02030405060708
091011  

Generic filters

برچسب‌ها