Generic filters

افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان از شهریور اعمال می شود

سالمند

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش ۳۸ درصدی به اضافه مبلغ ثابتِ ۵۱۵ هزار و ۱۶۶ تومان به حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: این افزایش از شهریور اعمال می‌شود.

به گزارش ساعت سلامت به نقل از تسنیم، محمدهادی زاهدی‌وفا در نشست کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی در بندرانزلی، جزئیات تصمیم دولت برای بازنگری در میزان افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در سال 1401 را اعلام کرد.

زاهدی‌وفا افزود: احکام اصلاح‌شده از شهریور اعمال‌شده و افزایش مطابق با مصوبه شورای عالی کار و هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی به بازنشستگان پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: احکام اصلاح‌شده بر این مبنا از شهریورماه در پرونده شخصی بازنشستگان تأمین اجتماعی اصلاح و حقوق براساس آن از همان ماه، جاری خواهد شد.

برنامه دولت برای خانه دار شدن بازنشستگان

سرپرست وزارت رفاه ادامه داد: تکلیف جدی دولت این است. که حتماً بازنشستگان و کارگران تا پایان این دولت واجد خانه ملکی باشند. در هر استان پیگیر آن هستیم. که صندوق‌های زمین و ساختمان را طبق ماده 5 قانون جهش تولید مسکن تأسیس کنیم.

وی افزود: بازنشستگان می‌توانند. سهام آن صندوق‌ها را با روش‌های تسهیل کننده خریداری کرده و در ادامه با افزایش سرمایه می‌توانند سهام خود را به مسکن تبدیل کنند. این کمکی به پروژه ملی مسکن و براساس تفاهم‌نامه وزارت کار. تعاون و رفاه اجتماعی با وزارت راه و شهرسازی است..

زاهدی‌وفا با اشاره به دلایل تأخیر دولت در زمینه تصویب حقوق بازنشستگان. گفت: در زمینه پرداخت حقوق افزایش‌یافته بازنشستگان مشکل کمبود منابع نداریم. اما منابع تأمین اجتماعی بیشتر «تعهدی» است و بحث نقد شدن این منابع نیاز به کار و زمان داشت. به همین علت کار با تأخیر انجام شد تا پرداخت‌ها انجام شود.

وی افزود: بر این اساس بازنشستگان سایر سطوح در شهریورماه. مطابق مصوبه شورای‌ عالی کار یعنی افزایش 38 درصد به اضافه مبلغ ثابتِ 515 هزار و 166 تومان را دریافت خواهند کرد.

زاهدی وفا گفت: دولت برای سایر اقشار و بهبود وضعیت معیشت این افراد نیز برنامه دارد.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها