Generic filters

افزایش زندگی چند خانواده در یک آپارتمان‌ مشارکتی

با توجه به افزایش جمعیت و رشد شهرنشینی و از طرف دیگر گرانی مسکن از نظر قیمت و اجاره، امروزه شاهد نوعی از زندگی هستیم که با آپارتمان‌های مشارکتی معروف است. در این آپارتمان ها دو یا چند خانواده در کنار هم زندگی می کنند که ممکن است برخی روابط غیر اخلاقی را در پی داشته باشد.

به گزارش ساعت سلامت به نقل از ایرنا، مجید ابهری آسیب‌شناس اجتماعی درباره زندگی در خانه‌های مشارکتی در پایتخت گفت: با توجه به افزایش جمعیت و رشد شهرنشینی و از طرف دیگر گرانی مسکن از نظر قیمت و اجاره، امروزه شاهد نوعی از زندگی هستیم که با آپارتمان‌های مشارکتی معروف است.

وی اظهار داشت: در این روش بسته به تفاهم خانواده‌ها، حداقل ۲ خانوار در کنار یکدیگر آپارتمانی اجاره کرده و با هم زندگی می‌کنند. رانده شدن به حاشیه شهرهای بزرگ و تقابل‌های تربیتی و فرهنگی عوارض اصلی این حرکت خواهد بود که البته بروز عوارض و آسیب‌های اخلاقی را نیز به همراه دارد.

گاهی 4 یا 5 خانواده با هم زندگی مشارکتی دارند

ابهری ادامه داد: در این نوع از زندگی گاهی چهار یا پنج خانواده با یکدیگر زندگی می‌کنند که ممکن است مخارج خورد و خوراک آنها جداگانه باشد و فقط اجاره و هزینه‌های زندگی مشارکتی باشد البته در مواردی هم گاهی مشاهده می‌شود که مخارج خوراک آنها نیز به صورت مشترک خواهد بود.

آسیب‌شناس اجتماعی اضافه کرد: بروز برخی از روابط غیراخلاقی، انتقال‌های فرهنگی و تربیتی، اختلافات رفتاری بین کودکان و بزرگسالان آسیب‌های مشخص و قطعی به خاطر این نوع از زندگی به دنبال دارد که البته سلب آزادی‌های فردی و مخدوش شدن محافظت‌های حیا و عفت گروه دوم از آسیب‌های رفتاری محسوب می‌شود.

ابهری درباره برخی راهکارهای اساسی برای پیشگیری از مشکلات این افراد تصریح کرد: نهادهای متولی با عرضه خانه‌های ارزان قیمت و استیجاری می‌توانند با این حرکت مقابله کنند تا از بروز و گسترش آسیب‌های رفتاری، فرهنگی و اجتماعی در بین این خانواده‌ها جلوگیری شود.

وی، چاره جویی نکردن این وضعیت را موجب مهاجرت‌های بیشتر از کلانشهرها به روستاها و شهرهای کوچک دانست و اظهار داشت: در کنار بام خوابی، خودروخوابی، چادرخوابی و دیگر موارد باید به مساله مهم آپارتمان‌های مشارکتی از سوی برخی خانواده‌ها هم به صورت عمیق توجه شود.

ابهری اضافه کرد: با توجه به وجود چنین آسیب‌هایی برای زندگی در شرایط آپارتمان‌ها و خانه‌های مشارکتی باید چاره‌ای اساسی برای آن اندیشید تا از بروز برخی آسیب‌های اجتماعی بیشتر برای خانواده‌هایی که با هم زندگی می‌کنند، جلوگیری کرد.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

خرداد 1403
ش ی د س چ پ ج
12131415161718
19202122232425
26272829303101
02030405060708
091011  

Generic filters

برچسب‌ها