Generic filters
وزارت بهداشت:

افراد مشکوک به آبله میمونی قرنطینه می‌شوند

آبله میمونی

رئیس گروه مدیریت بیماری‌های منتقله از حیوان به انسان وزارت بهداشت گفت: هنوز فرد مبتلای جدیدی به آبله میمونی در کشور مشاهده نشده و همان یک نفر در اهواز است. اما مردم بدانند که این بیماری از طریق تماس پوستی با فرد مبتلا یا وسایل شخصی او منتقل می شود.

به گزارش ساعت سلامت به نقل از ایلنا، بهزاد امیری افزود: خانواده و اطرافیان فرد مبتلا به آبله میمونی در اهواز رصد شده و خوشبختانه در آنها بیماری بروز نکرده است.

وی گفت: آبله میمونی از طریق تماس پوستی با فرد مبتلا یا وسایل شخصی او که در تماس با بثورات پوستی او بوده منتقل می‌شود. به همین دلیل افراد باید از تماس و مواجهه با افرادی که جزء گروه‌های در معرض خطر هستند خودداری کنند.

دکتر امیری ادامه داد: افراد در حین سفر باید در در جاهایی اسکان پیدا کنند که از سوی سیستم‌های بهداشتی آن کشور مورد نظارت قرار می گیرند. زیرا وسایل خواب، غذا خوری و … اگر در تماس با فرد آلوده بوده باشد خطر انتقال بیماری را افزایش می‌دهد. ضمن اینکه دائما باید دست و صورت خود را با آب و صابون شست و شو دهند.

رئیس اداره مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و حیوان وزارت بهداشت تأکید کرد: امکان انتقال آبله میمونی از انسان به حیوان و دوباره از حیوان به انسان وجود دارد. به همین دلیل افرادی که به کشورهای آلوده به این بیماری می روند. به جد از نزدیک شدن و تماس با حیوانات به ویژه حیواناتی که از نظر ظاهری بیماری دارند پرهیز کنند.

علائم آبله میمونی

امیری گفت: افرادی که از این کشورها وارد ایران می‌شوند. اگر دچار علائمی مانند تب، سردرد، کمر درد یا بثورات پوستی شدند. حتما به مراکز مراقب سلامت که برای پذیرش بیماران سرپایی مورد استفاده قرار می‌گیرد مراجعه کنند.

وی افزود: پزشکان آموزش دیده در این مراکز مستقر هستند و اگر فرد مشکوک باشد اقدامات لازم را انجام خواهند. اگر هم محتمل به ابتلا به این بیماری باشد حتما از او نمونه‌گیری می کنند.

رئیس اداره مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و حیوان وزارت بهداشت گفت: افراد مشکوک تا مشخص شدن نتیجه آزمایش باید در قرنطینه بمانند. این فرد باید ایزوله شود و با سایر افراد در منزل ارتباط نداشته باشد. تا نگرانی از ابتلای دیگران نیز وجود نداشته باشد.

او یادآور شد: افراد حتما سفر به کشورهای آلوده از وسایل شخصی استفاده. و تا جای ممکن از وسایلی که امکان استفاده اشتراکی دارند پرهیز کنند.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها