Generic filters
نایب رئیس انجمن داروسازان ایران:

اختلال سامانه نسخه الکترونیک در برخی داروخانه‌ها

داروخانه

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در داروخانه‌هایی که از اینترنت ثابت استفاده می کنند، در حال اجراست اما داروخانه هایی که از اینترنت موبایل استفده می‌کنند، دچار اختلال شده‌اند.

دکتر علی فاطمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ساعت سلامت درباره تاثیر اختلال اینترنت در فعالیت سامانه نسخه الکترونیک توضیح داد: قطع اینترنت مشکلی برای سامانه‌های داخلی به وجود نیاورده است. سامانه های مربوط به ثبت نسخه الکترونیک و ارتباط آن با بیمه ها نیز جزو دامنه ها و سایت های داخلی است با استفاده از شبکه داخلی هم می توانند فعالیت کنند.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران ادامه داد: بیشتر قطعی‌های اخیر برای سایت‌ها دامنه‌های خارجی است. قطعی‌هایی که برای سامانه‌های نسخه الکترونیک به وجود آمد. حدود دو هفته پیش و قبل از حوادث اخیر و زمانی بود که ارتباط داروخانه ها با سامانه تیتک سازمان غذا و دارو قطع شده بود.

وی گفت: مشکل قطع ارتباط سامانه نسخه الکترونیک دارو با سامانه تیتک سازمان غذا و دارو اکنون بر طرف شده است و ارتباط داروخانه ها با مراکز پزشکی، بیمه ها و سامانه تیتک سازمان غذا و دارو برقرار است.

فاظمی ادامه داد: سامانه‌ نسخه نویسی الکترونیکی با استفاده از شبکه اینترنت ملی فعالیت می کند و با استفاده از این شبکه ارتباط داروخانه ها و بیمه ها برقرار است. بنابراین قطع اینترنت جهانی اختلالی در روند نسخه نویسی الکترونیک در داروخانه‌ها ایجاد نمی‌کند.

مشکل در اینترنت موبایل

وی افزود: اختلال اینترنت مسئله جدی و حادی در اجرای طرح نسخه الکترونیک ایجاد نکرده است. البته ممکن است برخی دروخانه‌ها از اینترنت موبایل استفاده کنند که احتمالا دچار مشکل شده‌اند چون اینترنت موبایل قطع شده است. اما جاهایی که از اینترنت ثابت ADSL استفاده می کنند، مشکلی در ارتباطات سامانه نسخه الکترونیک ندارند.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران تاکید کرد: در یک هفته و 10 روز اخیر اختلالی در سامانه نسخه الکترونیک نداشتیم.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها