Generic filters
نایب رئیس انجمن داروسازان ایران اعلام کرد

اختلاف آمار 3 برابری کمبود دارو بین وزارت بهداشت و انجمن داروسازان

دارو

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران اعلام کرد: کمبودهای دارویی بعد از اجرای طرح دارویار کمتر نشده و همچنان سه رقمی است و اختلاف آمار کمبود دارو بین انجمن داروسازان و سازمان غذا و دارو حدود 3 برابر است.

دکتر علی فاطمی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ساعت سلامت درباره وضعیت کمبود دارو در ایران افزود: مسئولان سازمان غذا و دارو اعلام کردند که با اجرای طرح دارویاری کمبودهای دارویی ظرف سه ماه حل می شود اما با گذشت حدود سه ماه از زمان اجرای این طرح کمبودهای دارویی کمتر نشده است.

وی ادامه داد: کمبود دارویی در ایران حل نشده ولی وضعیت با ثباتی پیدا کرده و بدترنشده است. حدود 6 ماه است که با کمبود دارو مواجه هستیم. قرار بود با اجرای طرح دارویار ظرف دو تا سه ماه مسئله کمبودهای دارویی حل شود. اما هنوز کمبودهای دارویی مانند گذشته پا بر جاست. امیدواریم از مهر ماه به بعد مسئله کمبود داروها طبق وعده وزارت بهداشت بهتر شود.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران تاکید کرد: عملا کمبودهای دارویی نسبت به قبل از طرح دارویاری فرق زیادی نکرده است.

وی افزود: درباره تعداد اقلام دارویی که کمبود دارند. همواره بین انجمن داروسازان ایران و سازمان غذا و دارو یک اختلاف آماری سه برابری وجود دارد. علت آن تفاوت دیدگاهی است که بین این دو مجموعه درباره تعریف کمبود دارو وجود دارد.

دکتر فاطمی گفت: سازمان غذا و دارو نبود یک مولکول دارویی را کمبود دارویی به حساب می آورد. مثلا اگر یک دارو به شکل کپسول یا قرض دچار کمبود باشد و در بازار ایران نباشد. اگر مثلا نوع شربت آن دارو وجود داشته باشد. سازمان غذا و دارو این مورد را جزو کمبود محسوب نمی کند.

کمبود دارو در ایران 3 رقمی است

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران ادامه داد: از نظر انجمن داروسازان هر قلم دارویی که مردم به آن نیاز دارند و در بازار نیست. کمبود دارو محسوب می شود.

وی گفت: سازمان غذا  دارو برخی داروها را که کمبود دارند، به صورت سهمیه ای در استانها توزیع می کند. از نظر سازمان غذا و دارو، دارویی که به صورت سهمیه ای و محدود در استانها توزیع می شود. دچارکمبود نیست. در حالی که از نظر انجمن داروسازان هر دارویی که به صورت آزاد در داروخانه ها وجود نداشته باشد و در دسترس همه مردم نباشد. دچار کمبود است.

دکتر فاطمی تاکید کرد: اختلاف آمار کمبود داروی انجمن داروسازان با سازمان غذا و دارو 2 تا 3 برابر است. آمار کمبود دارویی سازمان غذا و دارو حدود 80 قلم است. در حالی که از نظر انجمن داروسازان قطعا کمبود دارو در ایران سه رقمی است.

وی گفت: گزارش کمبودهای دارویی را به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارائه کرده ایم و نمایندگان مجلس در جریان این کمبود هستند.

اخبار مرتبط

نامه به سران ۳ قوه برای رفع فوری مشکلات دارو

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها